niedziela, 3 października 2010

Food Design

( z poznańskiej konferencji)

Food-designing.com
http://www.katjagruijters.nl/en/index_en.html
http://www.guixe.com/products/index.htm

Wieloraki aspekty jedzenia:
- pożywienie
- kontekst kulturalny
- rytualny

Food Designing:
- usability
- ergonomy
- performance, spectacular aspects
- interaction food ( Do SOMTH, Play)
- instruction


Formy:
Inspirujące (nie zaskakujące)




W nurcie “crossing borders”

Multisensored design:
SEE
HEAR (dźwięk kapsla, otwarcia, tworzywa) ludzie nastawieni na prestiż, robienie kasy, pedanci)
FEEL (friendly), otuch: opakowania: wypukłości, kształt butelki
TASTE (creative, social people) story helling

SEE – 40 % populacji
HEAR – 30 % populacji
FEEL, TASTE, SMELL – 30 % populacji

DESIGNARE – nadawać znaczenia, używać znaku do dawania znaczenia

TO DESIGN FOOD IS TO CONTACT WITH YOUR MEMORIES

SMELL
TASTE = TOOLS
TOUCH
FACTURE
Jonathan Ive – wcześniej projektował meble, rozumiał język interior design, wstrzelił się w moment kiedy computer zaczął być elementem wyposażenia

Food = meaning
Design = innovation of meaning
Design driven innovation = radical innovation of meaning

Brak komentarzy: