niedziela, 10 lutego 2008

slowa slowa slowa

Sposób operowana językiem okresla nasz stosunek do rzeczywistosci. Granice mojego języka wyznaczają granice mego swiata ( Wittgenstein). Moja praca skazuje mnie na wieczny konflikt z samym sobą, dlatego będę w nieskonczonosc redefiniować swoje stanowisko pracy (dopóki mnie nie zwolnią). Slowa nie mające slużyć manipulacji, a wyrażające istotę swiata. (Istota zreszta coraz czesciej bywa drugorzędna,istotę zwycięża forma:kalki językowe i banal cytatu. Ostatnie slowa Goethego są dobrym haslem reklamowym dla producenta żarówek).
Przez ostatnie miesiące które niebawem przejdą w lata, komunikuje się slowem pisanym. Flirt, romans, pieszczota, sex za pomocą slów. Zastępują musnięcia, pieszczoty, spojrzenia. Ale slowa zostawiają slady, uczą ostrożnosci, wagi. Nie wymachuje sie slowem jak szabelką.
.....mogą być manifestem i manifestacją, apelem, ukonstytuowaniem, inwokacją, ostatnią wolą. Jedyną formą wolnosci, aktem wolnosci bo nikt nie moze zamknąc ci ust.

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

"you can't speak, Mr. Anderson" - powiedział mój ulubiony agent

robie_literowki pisze...

Words of love and words of leisure
Words of poisoned darts of pleasure - odpowiedzial Franz