Trendy makro na jesień/zimę 2012/2013,
tu akurat w modzie oraz wzornictwie przemysłowym generalnie, ale wyglądają na takie do zaadaptowania do innych obszarów
eco hedonism
hyperculture
radical neutrality
EKO HEDONISM
ekologiczny tryb życia. nowy luksus pojmowany jako rezygnacja, wyrzeczenie się. more is less. oszczędne formy, naturalne materiały, lokalne materiały, wzory (ekologiczne bo wspierające lokalną społeczność ale i nie wymagające transportu, nie wymagające konserwacji (jedzenie).
Polska: drewno, filc, baranie skóry, kamionka, fajans, Warszaty Krakowskie (look at the book Mo!), lokalne znaczy dla wielu inspirowane folkiem: wycinanki łowickie paski, a tak nie musi być
Packaging:
materiały: łuby, wiklina, filc, fajans, skóra, kamień
faktura: łuby, wiklina, filc, fajans, drewno (wina brzozowe etykiety), oszczędne projektowanie, estetyka japońska, faktura pni drzewa, faktura liści, zawartość opakowania ułożona we wzory folkowe,
Inspiracje z natury: poetyka wzorów, roślinne arabeski, naśladujące naturę, krople wody, powierzchnie wyrzeźbione przez naturę, zwłaszcza skały, podziemia,
Bracia Bouroullec wyrastają na absolutnych leaderów (bracia, nie para, na to też Li.E. zwracała uwagę, rodziny projektują, wartość rodziny wzrasta, zaufanie w biznesie)
będą hitem za sezon czy dwa
Nature, wellness: creating atmosphere, climate, ambient (sieć braci Bourullec), calmscape
Patrzenie w głąb: mistyczność, zen, yoga, wewnętrzna struktura przedmiotów, przedmiot jako palimpsest
urban palimpsest
Li Edelkoort: idea zasłaniania się, ubrania inspirowane kokonem, harem pants, zasłanianie się, woale, wąsy i brody
Natura: to także powrót wąsów, mustache (1500 m) my patrzymy trochę na to że wąsy w grupie trendsetterów są cool, ale to że coś się przyjmuje i nie jest efemeryczną modą to efekt spełniania jakiejś głębszej potrzeby
Colour recommendation:
pink & grey, charcoal
honey, natural wax colour
atmospheric airy blue
archaic but very essentials product
HYPER CULTURE
różne kultury świata zmiksowane razem, wymieszane wzory i motywy w obrębie jednego przedmiotu
wielki moment afryki, wzory afrykańskie (Afrykańska sztuka zawsze pokazywała strukturę, może dlatego, to sztuka szorstka, fakturowa bardzo)
Design Indaba Expo 2010 from Design Indaba on Vimeo.
Frieze ogłosił superhybridity (what's this?)
Hybridity as a concept was developed in the 1990s by a number of post-colonial theorists, most notably Homi K. Bhabha. It describes cultural identity not simply as a product of tradition, but as a partly open, partly clandestine negotiation of in-betweenness. http://www.frieze.com/issue/article/pick-mix/ (...) ‘super-hybridity’: ‘super’ not because it’s superior, but as a reflection of how hybridization has moved beyond the point where it’s about a fixed set of cultural genealogies and instead has turned into a kind of computational aggregate of multiple influences and sources. .
Global aesthetic, african-asian-nordic mixed together in one object.
To może spotkać się z nurtem BREAKING BOUNDARIES (Suprise Me, który zaowocował takimi obiektami jak Ghost Chair Starcka.
forma klasyczna, nowoczesny materiał, jak to przełożyć na global easthetic? Kimono we wzory afrykańskie?
uhum. nazywa się Serge Mouangue, jest artystą z Kamerunu, który przez Paryż i Australię trafił do Tokio
ale także Jaime hayon: wykorzystuje estetykę japońską, wzory marokańskie, co mu wpadnie w ręcę
RADICAL NEUTRALITY
minimalizm, szwedzki i japoński, pastelowe barwy, wyprane kolory, wyblakłe
welcome again Bouroullec bros
Nie wiem czy Miss White wyczerpała tym samym temat Radical Neutrality. Zdaje się, że nie. Czas się jej pewnie skończył.
Za tym stoi cała filozofia Kenya Hary i jemu podobnych. Nowego minimalizmu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz